آموزش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم (2024)

یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای مورد استفاده کاربران در سیستم عامل‌های ویندوز، اندروید و iOS مرورگر کروم است. این مرورگر که توسط گوگل توسعه یافته در تلاش است تا با اضافه‌کردن ویژگی‌هایی به این برنامه استفاده از آن را برای اکثریت افراد راحت کند؛ برای مثال قابلیت Extension یا اکستنشن را می‌توان به‌عنوان بهترین ویژگی گوگل کروم معرفی کرد که کاربردهای متنوعی از مسدود کردن تبلیغات تا ترجمه‌کردن متون را در اختیارتان قرار می‌دهد.

افزونه گوگل ترنسلیت یکی از ابزارهای مفید و کارآمدی است که می‌توانید آن را به‌صورت رایگان به مرورگر کروم خود اضافه کنید و بدون جا به جا شدن میان صفحات وب ترجمه متون را به‌آسانی انجام دهید. در ادامه با آموزش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم همراه شما خواهیم بود.

اکستنشن گوگل ترنسلیت چیست و چه کاربردی دارد؟

آموزش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم (1)

Google Translate یا مترجم گوگل که اکستنشن گوگل ترنسلیت نیز شناخته می‌شود، افزونه‌ای است که توسط گوگل توسعه یافته و می‌توانید با نصب آن روی مرورگر کروم، هنگام وب گردی، از آن جهت ترجمه سریع و آسان متن‌ها به بیش از 100 زبان روز دنیا استفاده کنید.

برای انجام این کار ابتدا باید متن خود را برجسته کنید و با راست کلیک روی آن نماد ترنسلیت را بزنید تا متن موردنظرتان به زبان انتخابی ترجمه شود؛ همچنین می‌توانید روی نماد ترجمه در سمت راست نوار آدرس کلیک کنید تا صفحه‌ وب مدنظرتان به‌صورت کامل ترجمه شود. در ادامه به روش استفاده از این اکستنشن محبوب خواهیم پرداخت تا بتوانید با اضافه‌کردن این افزونه به مرورگر Chrome از کار با آن لذت ببرید.

بهترین ویژگی های مترجم گوگل

گوگل ترنسلیت دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است که به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل متن موردنظرتان را ترجمه کنید در ادامه به این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

سریع و قابل اعتماد: Google Translate برنامه‌ای سریع و قابل‌اعتماد است که این امکان را به شما می‌دهد تا برای ترجمه متون وب از آن استفاده کنید. به این صورت که می‌توانید متن خود را در جایگاه اختصاصی آن قرار دهید و با انتخاب زبان موردنظر بلافاصله ترجمه آن را دریافت کنید. اکستنشن گوگل ترنسلیت یک برنامه افزودنی عالی است که به سریع‌تر پیش رفتن روند کار شما کمک شایانی می‌کند.

پشتیبانی گسترده از زبان‌های روز دنیا: مترجم گوگل با بیش از 130 زبان سازگاری دارد و همچنین در تلاش است تا زبان‌های بیشتری را به کاتالوگ این برنامه اضافه کند.

ترجمه متون به روش‌های متنوع: گوگل ترنسلیت نه تنها این امکان را به شما می‌دهد تا متن موردنظرتان را به خوبی ترجمه کنید؛ بلکه راه‌های متعددی را پیشروی شما برای ترجمه جملات مدنظرتان خواهد گذاشت. به‌عنوان مثال شما می‌توانید متن قرار گرفته روی عکس را با آپلود آن در این برنامه ترجمه کنید. به‌علاوه با صحبت‌کردن و ضبط صدای خود قادر به ترجمه آن خواهید بود.

استفاده آفلاین: یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های برنامه مترجم گوگل استفاده از آن به‌صورت آفلاین است. از همین رو در صورت دسترسی نداشتن به اینترنت قادر به استفاده از آن خواهید بود.

مقاله‌های مرتبط

هر آنچه که باید در مورد مترجم گوگل بدانید

آموزش ترفندهای گوگل ترنسلیت

روش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم

1. برای اینکه بتوانید افزونه گوگل ترنسلیت را به مرورگر کروم خود اضافه کنید ابتدا باید عبارت Google translate extension را در گوگل جستجو کنید یا وارد فروشگاه اختصاصی گوگل کروم شوید و در نوار جستجوی آن Google Translate را وارد کنید.

آموزش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم (2)

دانلود افزونه گوگل ترنسلیت

2. در این مرحله با واردشدن به صفحه این افزونه روی دکمه آبی رنگ Add to Chrome کلیک کنید.

آموزش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم (3)

3. سپس اعلانی ظاهر می‌شود که باید روی گزینه Add Extension بزنید تا فرایند نصب آغاز شود.

آموزش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم (4)

4. در نهایت با ورود به بخش Extension نسبت به فعال کردن آن اقدام کنید.

آموزش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم (5)

فارسی کردن زبان افزونه گوگل ترنسلیت در مرورگر کروم

برای ترجمه مطالب با مترجم گوگل به زبان فارسی نیاز است تا زبان این افزونه را به Persian تغییر دهید. با طی‌کردن مراحل زیر فارسی کردن زبان اکستنشن گوگل ترنسلیت در مرورگر کروم به آسانی انجام خواهد شد.

1. ابتدا وارد مرورگر کروم خود شوید و روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید.

2. در منوی نمایش داده شده گزینه More Tools را انتخاب کنید.

آموزش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم (6)

3. با کلیک روی Extension صفحه افزونه‌ها پیشروی شما باز می‌شود.

آموزش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم (7)

4. دکمه Details مربوط به اکستنشن گوگل ترنسلیت را انتخاب کنید.

آموزش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم (8)

5. سپس در منویی که مشاهده می‌کنید روی عبارت Extension options بزنید.

آموزش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم (9)

6. در نهایت با تغییر My primary language به Persian و کلیک رویدکمه Save زبان گوگل ترنسلیت به فارسی تغییر پیدا خواهد کرد.

آموزش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم (10)

چطور از آیکون گوگل ترنسلیت استفاده کنیم؟

ساده‌ترین راه برای ترجمه سریع متن در صفحه سایت‌های مختلف استفاده از آیکون شناور گوگل ترنسلیت است که برای استفاده از آن می‌توانید کلمه یا جمله مورد نظر خود را انتخاب و هنگامی که آیکون یا نماد گوگل ترنسلیت ظاهر شد روی آن کلیک کنید تا متن شما ترجمه شود. با این حال اگر آیکون گوگل ترنسلیت در صفحه پیش‌رو ظاهر نشد می‌توانید روی آیکون نوار بالایی صفحه سایت روی نماد گوگل ترنسلیت بزنیدتا متن دلخواه‌تان در کمترین زمان ممکن ترجمه شود.

سخن آخر

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم Google Translate یکی از محبوب ترین افزونه های مرورگر کروم محسوب می‌شود که طرفداران زیادی نیز دارد. از همین رو ما در این مقاله تلاش کردیم تا به‌صورت جامع به آموزش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم بپردازیم. در نهایت امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید به راحتی مراحل نصب آن را انجام دهید و زبان مترجم گوگل را فارسی کنید.

پرسش‌های متداول

استفاده از اکستنشن مترجم گوگل در مرورگر کروم چه مزیتی را به همراه دارد؟

با استفاده از افزونه گوگل ترنسلیت در کروم قادر به ترجمه سریع و راحت مطالب موردنظر خود خواهید بود.

راه اندازی ترنسلیت گوگل کروم چگونه است؟

با جستجوی عبارت Google Translate Extension در نوار جستجوی گوگل وارد فروشگاه اختصاصی مرورگر کروم شده و نسبت به نصب این اکستنشن محبوب اقدام کنید. در مقاله فوق به‌صورت جامع به نحوه نصب گوگل ترنسلیت در کروم پرداختیم.

چگونه گوگل ترنسلیت را فارسی کنیم؟

جهت فارسی کردن زبان مترجم گوگل باید وارد بخش Extension options شویدو سپس تغییر زبان آن را به Persian (فارسی) تغییر دهید.

آموزش نصب اکستنشن گوگل ترنسلیت روی کروم (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Trent Wehner

Last Updated:

Views: 6401

Rating: 4.6 / 5 (76 voted)

Reviews: 83% of readers found this page helpful

Author information

Name: Trent Wehner

Birthday: 1993-03-14

Address: 872 Kevin Squares, New Codyville, AK 01785-0416

Phone: +18698800304764

Job: Senior Farming Developer

Hobby: Paintball, Calligraphy, Hunting, Flying disc, Lapidary, Rafting, Inline skating

Introduction: My name is Trent Wehner, I am a talented, brainy, zealous, light, funny, gleaming, attractive person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.